Silne marki pod jednym dachem – AriensCo przejmuje AS-Motor

W ostatnich latach firma AS Motor GmbH przeszła przez znakomity rozwój i jest dziś w bardzo dobrej kondycji. Aby zapewnić dalszy sukces i sprostać nadchodzącym wyzwaniom, właściciele intensywnie zastanawiali się nad właściwą strategią i teraz można ogłosić poważną zmianę. Z dniem 3 maja 2021 roku rodzinna firma AriensCo przejęła 100 procent udziałów w AS-Motor. Jako silna marka amerykańskiej grupy multibrandowej, AS-Motor jest tym samym idealnie przygotowany na przyszłość.

AS-Motor - rozwój, który warto obserwować

Rodzinna firma AS-Motor, która jest i była zarządzana przez Marię i Eberharda Lange w trzecim pokoleniu, znalazła swoją niszę w segmencie wysokiej trawy i jest liderem rynku w Niemczech, Austrii i Szwajcarii oraz jest na dobrej drodze, aby stać się nim we Francji. Kultura firmy jest rodzinna, a jednocześnie wysoce profesjonalna i oparta na silnym partnerstwie. Rozwój firmy specjalizującej się w produkcji trawy wysokiej, szczególnie w ciągu ostatnich ośmiu lat, jest imponujący. Obroty podwoiły się, odkąd w 2013 r. do firmy dołączyło trzecie pokolenie. Aby nie być zależnym wyłącznie od rynku niemieckiego, zwiększono również udział obrotów międzynarodowych z 25 do prawie 50 procent. O sile innowacyjnej firmy świadczy fakt, że obecnie ponad połowa obrotów firmy generowana jest dzięki nowym rozwiązaniom wprowadzonym w ciągu ostatnich pięciu lat. W ostatnich latach liczba pracowników podwoiła się, a procesy były konsekwentnie ulepszane i profesjonalizowane we wszystkich obszarach firmy.

AS-Motor - zmiana w DNA

Historia firmy AS-Motor charakteryzuje się konsekwentnymi zmianami, które zapewniły stały postęp. Warto tu wspomnieć o wydzieleniu AS-Motor z Grupy Schefenacker w 2003 r. i założeniu niezależnego przedsiębiorstwa. W 2009 r. nastąpiła przeprowadzka do Bühlertann, a wraz z nią ostateczne oddzielenie się od pierwotnej lokalizacji oraz możliwość rozwoju. Wejście trzeciego pokolenia w 2013 r. również oznaczało ogromne zmiany, które doprowadziły do wspomnianych wcześniej pozytywnych zmian w AS-Motor.

Wyzwania przyszłości

Jeśli spojrzeć na rozwój w ostatnich latach i wyniki, AS-Motor nie mogłaby być obecnie w lepszej sytuacji. Jednak patrząc w przyszłość, istnieją pewne wyzwania, którym trzeba sprostać. Na przykład małym firmom coraz trudniej jest zachować konkurencyjność w czasach globalizacji. Jedną z trudności, która jest szczególnie widoczna w związku z obecną sytuacją pandemiczną i wynikającymi z niej zatorami w dostawie , jest zaopatrywanie się w materiały i komponenty w stosunkowo niewielkich ilościach. Bardzo wysokie standardy, które AS-Motor oferuje na swoich głównych rynkach w zakresie marketingu oraz wsparcia sprzedaży i serwisu, są również trudne do utrzymania na wszystkich rynkach międzynarodowych. Z pewnością jednym z największych wyzwań na przyszłość jest innowacyjność w zakresie nowych technologii. Firma AS-Motor jest uważana za innowatora w swoim segmencie i postawiła sobie za cel utrzymanie takiej pozycji w przyszłości. Jednak szczególnie w zakresie rozwoju autonomii, cyfryzacji i alternatywnych koncepcji napędów nie jest możliwe, aby działać w pojedynkę. Aby sprostać tym przyszłym wyzwaniom, AS-Motor po raz kolejny staje przed obliczem zmian.

AriensCo nabywa 100 procent udziałów

Podczas wyjaśniania kwestii, w jaki sposób AS-Motor może skutecznie pozycjonować się na przyszłość, w centrum uwagi znalazła się firma AriensCo. Ta rodzinna firma zatrudniająca około 1700 pracowników ma swoją siedzibę w Brillion w stanie Wisconsin niedaleko Chicago w USA. Firma jest obecnie prowadzona w czwartym pokoleniu przez Dana Ariensa, a piąte pokolenie również działa w branży, i jest najbardziej znana ze swojej oferty kosiarek o zerowej rotacji, traktorków do trawy i dmuchaw śnieżnych. Ta wielomarkowa grupa z silnymi indywidualnymi markami, takimi jak Ariens, Gravely czy Countax, jest nie tylko firmą rodzinną, taką jak AS-Motor, ale ma również bardzo podobne rozumienie wartości. Od jesieni ubiegłego roku trwały intensywne rozmowy pomiędzy właścicielami obu firm, podczas których rozważano różne opcje partnerstwa. W końcu podjęto decyzję, że AriensCo przejmie 100 procent udziałów w AS-Motor GmbH. Decyzja ta weszła w życie 3 maja 2021 roku. Kierownictwo AS Motor GmbH nadal będzie sprawować Maria Lange, wnuczka założyciela firmy.

Pozycjonowany na przyszłość

Jako silna marka AriensCo, AS-Motor może w znaczący sposób uzupełnić portfolio marki macierzystej i kontynuować działalność w swojej specyficznej niszy w przyszłości, z powodzeniem radząc sobie z wyżej wymienionymi wyzwaniami. Ponadto AS-Motor pomoże spółce macierzystej jeszcze silniej ugruntować pozycję jej istniejących produktów w Europie. W ten sposób AS-Motor znalazł nowy dom w AriensCo, co jeszcze bardziej zwiększy wyjątkowość specjalisty od trawy wysokiej z Bühlertann i pozwoli mu na inwestowanie w istniejące struktury. Dzięki temu AS-Motor może polegać na ich wsparciu i korzystać z istniejącego know-how. Można rozwijać innowacje i wykorzystywać już istniejący rozwój w zakresie elektryfikacji i cyfryzacji. Szersze portfolio produktów zapewnia również większe bezpieczeństwo w przypadku zmian na rynku, a dostęp do nowych rynków jest oczywisty. AS-Motor pozostaje więc silnym partnerem dla swoich dostawców i partnerów handlowych. Zapotrzebowanie na bardzo wysoką jakość, bardzo wysoki standard obsługi, doskonałe wsparcie ze strony sprzedaży i marketingu, a także dobre zaopatrzenie w części zamienne będzie również zaspokajane przez AS-Motor w przyszłości.

Silne marki pod jednym dachem – AriensCo przejmuje AS-Motor – PDF