Przygotowanie sprzętu do koszenia i mulczowania na wiosnę

Gdy trawa zaczyna rosnąć, warto z dużym wyprzedzeniem zlecić sprawdzenie i przygotowanie do pracy kosiarki do trawy lub mulczowania. Ponieważ zanim przejdzie ona z zimowego odpoczynku na łąkę, warto intensywnie przyjrzeć się kosiarce. Specjaliści z AS-Motor podsumowują, co powinno być częścią przeglądu. Mniejsze prace konserwacyjne można z łatwością wykonać samodzielnie.

Niezależnie od wiosennego przeglądu należy przestrzegać następujących zasad: Należy bezwzględnie zapoznać się z instrukcją obsługi. Na przykład są urządzenia, które powinny być przechylane tylko w prawo lub tylko w lewo. Zasadniczo podczas przechylania filtr powietrza powinien być zawsze skierowany ku górze. Nieprzestrzeganie tej zasady grozi zalaniem filtra powietrza olejem silnikowym. Przepisy określają również, kto może lub powinien wykonywać poszczególne zadania, ponieważ: każdy może dokonywać przeglądów urządzeń do koszenia i mulczowania; naprawy i niektóre inne czynności, zwłaszcza dotyczące części istotnych dla bezpieczeństwa, zdecydowanie należy pozostawić wyspecjalizowanemu sprzedawcy lub motorniczemu. A ponieważ bezpieczeństwo jest najważniejsze, przed przystąpieniem do pracy należy najpierw odłączyć świecę zapłonową.

Kompletna kontrola

Czy są jakieś wygięte lub uszkodzone części? Czy nie ma korozji? Czy wszystkie kable i przewody są dobrze zamocowane? Czy nie ma pęknięć, złamań lub oznak zużycia? Czy linki Bowdena są prawidłowo wyregulowane? Ruchome linki, takie jak linki zmiany biegów lub hamulcowe, należy sprawdzić pod kątem korozji i pęknięć, w tym poszczególnych żył. Ruchome części należy smarować regularnie i zgodnie z instrukcjami. Jeśli podczas kontroli zostaną zauważone uszkodzenia lub usterki, zaleca się udanie się do specjalistycznego punktu sprzedaży.

Koła i ostrza

Podczas miesięcznej przerwy zimowej opony wypełnione powietrzem tracą część swojego ciśnienia. Dlatego przed pierwszym koszeniem należy je napompować do zalecanego ciśnienia powietrza, jeśli jest to konieczne. Koła, podobnie jak wszystkie części ruchome, powinny być smarowane w piaście koła. Ostrza muszą być dobrze osadzone i wolne od uszkodzeń, np. odkształceń, odprysków, zużycia poza wskaźnikami zużycia, zużytych lub wżartych ostrzy. Jeśli są tępe lub uszkodzone, ze względów bezpieczeństwa obowiązuje zasada: Ręce precz. Wyspecjalizowany sprzedawca nie tylko naprawia lub ostrzy ostrza, ale posiada również sprzęt niezbędny do ich wyważenia.

Tankowanie

Przed tankowaniem należy sprawdzić, czy w zbiorniku pozostało paliwo z poprzedniego sezonu. Jeżeli w zbiorniku pozostało jeszcze trochę paliwa, należy go najpierw całkowicie opróżnić, łącznie z gaźnikiem, ponieważ stare paliwo może spowodować zapchanie gaźnika i przewodów paliwowych. Aby całkowicie opróżnić gaźnik, należy uruchomić silnik, zakręcić kurek z paliwem i pozostawić go na biegu jałowym, aż urządzenie samo się wyłączy.

Teraz należy dolać świeżego, nowego paliwa. Zwykłe paliwo benzynowe starzeje się już po 30 dniach. Specjalne dodatki mogą wydłużyć okres przydatności do użytku w zimie. Benzyna, a zwłaszcza mieszanki dla silników dwusuwowych, nie powinna być starsza niż trzy miesiące. W przeciwnym razie istnieje ryzyko utraty mocy lub nawet uszkodzenia silnika w przypadku silników dwusuwowych. Dostępne w handlu paliwa specjalne mają zazwyczaj dłuższy okres przydatności do użycia.

Regularne kontrole - i to wczesną wiosną

Regularne kontrole pomagają utrzymać wydajność kosiarki przez dłuższy czas. W szczególności kosiarki wysokowydajne i przeznaczone do koszenia wysokiej trawy mogą pracować przez nawet setki godzin w sezonie koszenia i prawie zawsze pod pełnym obciążeniem. W związku z tym wymagają one jeszcze bardziej starannej konserwacji i kontroli niż mniejsze kosiarki o krótszym czasie pracy. Tym, którzy chcą zlecić kontrolę dealerowi, AS-Motor zaleca wcześniejsze umówienie się na wizytę, tak aby kosiarka była gotowa do użycia przed sezonem koszenia. Ogólnokrajową sieć wykwalifikowanych dealerów można znaleźć za pośrednictwem lokalizatora dealerów na stronie internetowej AS-Motor: https://www.as-motor.com/company/service/dealer-search/

Lista kontrolna przed pierwszym uruchomieniem:

  • Złącze świecy zapłonowej podłączone
  • Wyregulowane ciśnienie w oponach
  • Zatankowane paliwo
  • Części ruchome nasmarowane
  • Kontrola wzrokowa całego urządzenia pod kątem uszkodzeń lub defektów.

Fachowa wiedza na temat wszystkich aspektów konserwacji i serwisu

Szczegółowe instrukcje czyszczenia i konserwacji korpusu, ramy i decku kosiarki – przygotowanie do nadchodzącego sezonu Część 1

Szczegółowe instrukcje czyszczenia i konserwacji silnika i układu elektrycznego – przygotowanie do nadchodzącego sezonu Część 2.